Amikor a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy a Starfield akkor kezdődik, amikor a legtöbb játék véget ér, akkor nem túloztak. Bár rengeteg más produkció is rendelkezik New Game Plus/+ játékmóddal, a Starfield egy picit továbbgondolta ezt a mechanikát.
A játék fő történetének a végén az utolsó küldetés (One Giant Leap) során egy ismerős személy egy fontos választás elé állít minket:
„Vállaljuk az Egyesülést, vagyis belépünk az univerzum központjának számító gömbbe, majd Csillagszülöttként újjászületünk, teljes addigi életünket és minden szerzett tudásunkat átadva a világmindenségnek, vagy nem és maradunk, akik vagyunk?„
- Ha a válasz nem, akkor egyelőre semmi sem változik, maradunk az adott világban, folytatjuk a félbehagyott mellék- és egyéb küldetéseinket, a felfedezéseket, stb. éljük az addigi életünket.
- Ha a válasz igen, akkor belépünk „az ismeretlenbe” és belekezdünk egy teljesen új kalandba (New Game Plus), némi csavarral megspékelve.
És itt jön a Starfield féle New Game Plusnak a különlegessége: Az újrakezdés ugyanis nem biztos, hogy abban az univerzumban/valóságban történik, amiben addig voltunk. A játékban az eredeti világunk mellett léreznek ugyanis különböző, egymással párhuzamos dimenziók, amelyek bizonyos részletekben eltérhetnek a megszokottól.
Bár a különbségek nagy része csak az Együttállás (Constellation) csapatát, a fő történethez kapcsolódó dolgokat, döntéseket és személyeket érinti, de egy dologba mindegyik dimenzió közös: ugyanúgy meg kell szereznünk az Ereklyéket (Artifacts) és össze kell raknunk az Armillárist (Armillary), azt a körgyűrűkből álló csillagászati eszközt, amivel elérhetővé válik az Egyesülés (Unity), az a folyamat, ami nélkül nem lehetetünk Csillagszülött (Starborn).
Fontos tudni, hogy ha belépünk a Egyesülésbe, akkor minden korábbi felszerelésünk, bázisunk, hajónk, reputációnk, társaink, kapcsolatunk, összes creditünk, stb. kukázva lesz, vagyis minden, amit eddig elértünk az semmis lesz, megszűnik létezni játéktechnikai értelemben.
Az előző veszteségeket ellensúlyozandó, mindezekért cserében kapunk egy kiváló páncélszettet (Starborn Spacesuit) és egy remek, nagy raktérrel, 5 fős legénységnek helyet adó belsővel és komoly harci potenciállal rendelkező hajót (Starborn Guardian). Plusz megmarad az összes addig szerzett skill és power, illetve ha nagyon ragaszkodtunk volna a Frontierhez, az is ott vár ránk a „garázsban”, mint második hajó.
Szintén fontos megjegyezni, hogy a Starborn felszereléseink minden egyes New Game Plusszal erősödnek. A hajónk NG6-ig, a páncélunk NG10-ig. Ezeken túli játékokban már nem lesznek erősebbek, hiába teljesítettük egy újabb világban a fő történetet.
Csillagszülöttként – akár első alkalommal, akár századjára térünk vissza – már nem bányászként kezdünk, hanem az új hajónk pilótafülkéjében találjuk magunkat és az első feladatunk mindig az lesz, hogy bemutatkozzunk az Együttállásnak. Irány tehát Új Atlantisz, azon belül is a Vendégház (The Lodge), és az ajtón belépve fog kiderülni azonnal, hogy milyen világba csöppentünk.
Egy olyanba,
- ahol semmi sem változott, mindenki él és minden úgy van, ahogy az első végigjátszásnál. Ez az egyik legsűrűbben előforduló variáció, egyes elméletek szerint az első New Game Plus is kötelezően ezt a szituációt tekinti kiindulási pontnak. Döntenünk kell, hogy játsszuk e a hülyét és így végigmegyünk a teljes történeten újra (ismerve, hogy mi fog történni, és ezt a tudást bizonyos szituációkban az előnyünkre fordítva), vagy hagyjuk a szöszmötölést, elmondjuk kik vagyunk és belevágunk egyenesen a dolgok közepébe. Előbbi esetén újrajátszuk a teljes történetet, utóbbi esetben kezdődhet a Szem (The Eye) által kijelölt Ereklyék begyűjtése és a szerkeszet összerakása.
- ahol találkozunk az eredeti saját magunkkal, akkor, amikor éppen a bányában talált Ereklyét adnánk le az Együttállásnak. Ennek a világnak két variációja is van, az egyikben az Együttállás többi tagja nem létezik, a másikban pedig igen, élnek és ők is jelen vannak. Akár így, akár úgy, végül felvesszük társnak saját magunkat, vagyis mi magunk leszünk saját magunk főnöke és mentora, amíg keressük az Ereklyéket, melyek helyeit Vladimirtól kapjuk a Szem űrbázison. (Amikor ránézünk a saját énünk skilljeire: Pain Tolerance Tier 3, Wellness Tier 1, akkor jusson eszünkbe, hogy hol kezdtük egykoron)
- ahol (megint) találkozunk önmagunkkal, sőt, többszörös önmagunkkal. Mi kvázi belaktuk az Együttállás bázisát. Minden egyes verziónk egy-egy külön karriert képvisel Egyesült Kolóniáktól a Freestar Kollektíván át a Bíbor flottás kalózig bezárólag, kvázi minden nagyobb olyan frakciót, akikhez lehet csatlakozni. Mivel mindegyikünket ugyanúgy hívnak, ezért úgy döntöttünk közösen, hogy a tagság alapján hívjuk magunkat, vagyis kalóz én, freestart én, egyesült kolóniák én, magányos én, újfiú én, stb. névre hallgatunk. Nem tudni mi történt az eredeti Együttállással, de hátrahagytak pár Ereklyét és egy térképet a többi helyét illetően, ezeket megkapjuk ajándékba saját magunktól, így innen folytatjuk a kutatást.
- ahol Andreját a Va’ruun Ház hívő tagját az egyháza arra utasítja, hogy istenük, az Óriáskígyó akaratának engedelmeskedve elfoglalja a Vendégházat és leszámoljon a hitetlen Együttállással. A szentségtelennek és istenkáromlásnak tartott Ereklyéket a leányzó már begyűjtötte, csak a csapat utolsó tagjára várt, ránk. A csata elkerülhetetlen, az Ereklyéket és a hiányzók adatait a hullája zsebeiben találjuk.
- ahol Walter nem segíti mecénásként az Együttállást, sőt, megvette az egész kócerájt és Sarah helyett a zsoldosai koszorújában már ő a főnök. Mindez azért, mert az egyik énje egy másik dimenzióban belépett az Egyesülésbe, majd felkereste őt ebben a dimenzióban és ezt javasolta neki. Nem is lepi meg nagyon a jelenlétünk, se a kilétünk, sőt, simán csak pénzt kér tőlünk azért, hogy átadja a továbblépéshez szükséges térképeket és az eddig begyűjtött Ereklyéket. Mi meg vagy fizetünk, mint a kisangyal, vagy rábeszéljük, hogy adja át azokat, vagy simán elvesszük tőle erőszakkal.
- ahol a Vadász már kinyírta a Együttállás összes tagját és már csak ránk vár, hogy megérkezzünk. Az armilláris megépítéséhez szükséges Ereklyéket, valamint a még megszerzendők helyeit ő adja át nekünk bízva abban, hogy a következő valóságban ha belépünk az Egyesülésbe, akkor az már tényleg az Alkotókhoz vezet, nem egy újabb dimenzióba.
- ahol Cora Coe felnőttként már szintén Csillagszülött és egy rakás fosztogató segítségével elfoglalta az Együttállás bázisát. Egyetlen célja van, hogy megbosszúlja az apja halálát, ezért keresi világról világra járva azt az énünket, aki hagyta Samet meghalni. Ha sosem hagytuk veszni a faterját, egyetlen verzióban sem, akkor meg tudjuk nyugtatni, ellenkező esetben nagy összecsapás kezdődik. Akár így, akár úgy, tőle kapjuk meg az addig összegyűjtött ereklyéket és a többihez szükséges adatokat.
- ahol ismét találkozunk önmagunkkal, csak éppen a gonosz verziónkkal. A váratlan szituációt a haldokló Sarah vázolja fel, aki az utolsó lehelletével még elküld minket a fenébe, mert hogy kapzsik lettünk és az Ereklyéket magunknak akartuk, kinyírva mindenkit a bázison. Nem sok idő van bizonygatni, hogy azok nem mi voltunk, mert feltűnik a gonosz énünk is, aki közli, hogy ő jófiú volt rengeteg univerzumban, de már nagyon megunta és úgy volt vele, hogy ideje kipróbálni valami újat. Harc árán kell megszerezni az ereklyéket és a többihez vezető térképet.
- ahol az Együtállást csupa gyerek alkotja, az egykori tagoknak megfelelő jelmezekbe beöltözve éppen „Együttállásost” játszanak (egyedül Sam alakításával vannak gondok, mert a gyerekek addig nem akarnak Samek lenni, amíg nem szereznek egy rendes cowboy kalapot). Nem kell nagyon győzködni őket, hogy a továbblépéshez szükséges térképet és Ereklyéket átadják, főleg amikor kiderül, hogy mi vagyunk azok, „az utolsó tag”, a „legendás segítő”, akiről ódákat zengnek a világban.
(Ennek a világnak vannak egyéb verzói is, olyan, ahol az Együttállás tagjai teljesen eltűntek és olyan is, ahol csak visszavonultak.) - ahol mindenki halott, a Vadász megölte a teljes Együttállást, csupán Vasco tudott elmenekülni az Ereklyékkel. Most ő őrzi a Vendégházat. Tőle kapjuk meg a csapat által korábban összegyűjtött darabokat, illetve tőle tudjuk meg a még hátralevőknek a pontos helyét.
- ahol a Vendégház teljesen üres, csak egy cserepes növényt találunk az asztalon, Sarah Morganként felcímkézve. Mielőtt teljesen hülyét csinálnánk magunkból és elkezdenénk beszélni a növénnyel, megjelenik Noel és közli, hogy az Együttállás tagjai a tanárai voltak, akik egykoron hittek a multiverzum elméletében, de a kutatásukkal egy ponton megakadtak, majd idővel mindenki feladta az egészet és visszavonultak tanítani. Noel adja át az addig összegyűjtött Ereklyéket és arra kér, hogy miközben a maradékot kiássuk, egy kis kutatómunka keretében szkeneljünk neki a bolygókon.
Érdemes megjegyezni, hogy az NG+ folytatást választva kb. 15% van arra, hogy az előző tíz variációból kapjunk meg egyet, míg a többi 85%-ban a normál/alap állapotok fognak fogadni bennünket. Egy Egyesülés előtti mentés visszatöltésével és az egyesülés újbóli végrehajtásával el lehet játszani addig, amíg nem érkezik az a fajta világ, amire vágyunk.